sábado, 21 de marzo de 2015

Chalra literaria en el Montiju

El passau juevis 19, el Ismael Carmona, presidenti del OSCEC estuvu a dal una chalra ena Sala Centinela del teatru montijanu a cuentu dela Semana Rafael González Castell que aprepara la Concejalía de Coltura del monicipiu. 
La chalra prencipió alas 20:40. El coronista oficial del Montiju i Lobón, Manuel García Cienfuegos hue el encargau de presental el autu i el palranti. Acompañava ena mesa, la escrivienti Piedad González-Castell. La chalra la cubrierun los zagalis de Montijaneando.com.


 El Ismael estuvu a hazel un bandeu a tentu dela literatura en estremeñu dendi el sigru XVI ata nuestrus días. Autoris comu Diego Sánchez de Badajoz, Gabriel y Galán, Pepe Ramírez, Pablo Gonzálvez, Antonio Garrido Correas, Juan Francisco Reina, Alcón Olivera, los ermanus Herrero Uceda, Miguel Ángel Luengo, Cruz Díaz, Javier Feijóo o Antonio Sánchez desfilarun aquella nochi en boca del presidenti del OSCEC, dandu endilgus i dixendu angunus cachus delas sus obras.

El estremeñu comu lengua literaria se tenteo dendi varias almiracionis, comu el tema o la ortografía. Dispués uvu una carava promovía por Piedad, Manuel i otrus assestentis ala chalra, comu el primel alcaldi dela democracia en el Montiju i autol de varias obras d'envestigación, Juan Carlos Molano. Se tentearun custionis comu los autoris montijanus que gastarun el estremeñu en angunas de sus obras, la desigualdá con relación ala literatura en castellanu, el poblema dela falta de alfabetización en estremeñu i de tenel letoris que sepan leel bien en estremeñu. Se pranteó la custión tamién de si verdaeramenti avía una literatura en estremeñu o era namás que arrendamientu delo que los autoris crássicus de prencipius del XX escrivierun i dixun que la lavol del OSCEC era 'romántica'. La carava, que se púu alargal más que la propia chalra, arremató cona entriega dun ossequiu al conferencianti por parti del concejal Eduardo Simões.

*Retrataúras: Manuel García Cienfuegos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario